سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید اینترنتی فروش پستی

بهروزی راد می تواند روی سکو برود

    نظر

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، مسابقات قایقرانی 2016 جهان به عنوان آخرین مرحله از رقابت‌های گزینشی پارالمپیک هفته گذشته در دویسبورگ آلمان برگزار شد. در این رقابت‌ها شهلا بهروزی راد که سال گذشته از حضور در مسابقات جهانی ایتالیا صاحب سهمیه المپیک شد، در کلاس LTA کایاک تک نفره زنان با یک پله صعود در رده پنجم جهان قرار گرفت.

اسلام جاهدی و اکبر طهماسبی دو قایقران دیگر اعزامی ایران به مسابقات جهانی آلمان بودند که نتوانستند به فینال A مسابقات صعود کنند و از کسب سهمیه بازماندند. در چارچوب این رقابت‌ها طهماسبی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. جاهدی قایقران کلاس LTA در رقابت با نمایندگان هشت کشور دیگر در رده چهارم قرار گرفت و از صعود به فینال A بازماند. وی در مجموع فینال B عنوان نهم این رقابت ها را از آن خود کرد.

مسعود مهدوی، سرمربی تیم ملی قایقرانی، از عملکرد کلی نمایندگان ایران در رقابت‌های جهانی آلمان ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: شهلا بهروزی راد در جایگاهی بالاتر از جایگاهی که ما برای وی پیش‌بینی کرده بودیم، قرار گرفت. ضمن اینکه نسبت به مسابقات جهانی سال گذشته رکورد بهتری از خود به جا گذاشت و توانست فاصله اش را با رقبایش کمتر کند.

وی افزود: بهروزی راد در حالی در رده پنجم مسابقات جهانی آلمان قرار گرفت که با نفر اول این رقابت‌ها تنها به اندازه یک و چهار دهم ثانیه اختلاف داشت در حالی‌که وی در مسابقات جهانی ایتالیا که ششم شد با نفر اول 3 ثانیه فاصله داشت. این تغییر در رشته‌ای مانند قایقرانی بهبود عملکرد را نشان می‌دهد.

سرمربی تیم ملی قایقرانی در مورد اسلام جاهدی و اکبر طهماسبی که موفق به کسب سهمیه از مسابقات جهانی آلمان نشدند نیز گفت: جاهدی عملکرد کاملا رضایت بخشی داشت. وی نسبت به مسابقات جهانی ایتالیا پنج پله ارتقای رنکینگ پیدا کرد، اما حریفانش واقعا بهتر بودند و به همین دلیل نتوانست کسب سهمیه کند. طهماسبی هم به نسبت اینکه یک سال از حضورش در اردوی تیم ملی می‌گذرد، خیلی خوب کار کرد و توانست 2 ثانیه رکورد خود را بهبود ببخشد.

مهدوی در مورد پیش‌بینی خود از عملکرد شهلا بهروزی راد در پارالمپیک ریو، گفت: با توجه به عملکردی که بهروزی‌راد در مسابقات جهانی آلمان داشت، نسبت به نتیجه‌گیری وی در پارالمپیک ریو خیلی امیدوارتر شدم، اما این امید مشروط به فراهم شدن تجهیزات لازم است.

وی ادامه داد: همه قایقرانانی که در مسابقات جهانی آلمان صاحب رنکینگ اول تا چهارم شدند و حتی برخی از ورزشکارانی که در رده‌های ششم و هفتم قرار گرفتند، از قایق‌هایی استفاده می‌کردند که کاملا جدید و به روز است. این قایق‌ها به خاطر ویژگی‌هایی که دارند، با سرعت بیشتری حرکت می‌کنند چون سطح اصطکاک آنها با آب خیلی کمتر از قایق‌های دیگر است.

سرمربی تیم ملی قایقرانی با تاکید بر نیازی که شهلا بهروزی‌راد برای تمرین با قایق‌های جدید دارد، یادآور شد: اگر بهروزی راد از این پس تمریناتش در ایران را با این قایق‌ها پیگیری کند یا به کشوری برود که بتواند چنین قایقی را برای تمرین در اختیار بگیرد، قطعا می‌تواند در پارالمپیک ریو یکی از رده‌های اول تا سوم را کسب کند.

مسعود مهدوی همچنین گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون قایقرانی تا دو هفته آینده قایق جدید مورد نظر وارد ایران شود تا بهروزی‌راد بتواند تمریناتش را با آنها دنبال کند. در غیر این صورت صلاح این است وی در کشوری مانند آلمان و لهستان تمریناتش را دنبال کند تا بتواند از چنین امکانی برخوردار شود.

به گفته سرمربی تیم ملی قایقرانی جانبازان و معلولان، شهلا بهروزی راد به خاطر حضور در مسابقات جهانی آلمان چند روز استراحت دارد و از 10 یا 12 خردادماه مجدد وارد اردوی آماده سازی می‌شود.

انتهای پیام/

نیمار: از حضور در بارسلونا خوشحالم